Kim demiş fakirlik var

Şükrü DOLAŞ

24-06-2026 17:19

“Kim demiş fakirlik var, hele bunlara bak!”

Bu söz benim değil. Ben bu kentte fakirliğin en katmerlisini bilirim, hem de çok iyi bilirim. Birçok Siverekli gibi ben de o fakirlik cehenneminden geliyorum. Çocukluğum ve gençliğim o cehennemin içinde geçti. İnanın, en çok o cehennemde ben ve benim gibi olanlar yandı!

Değerli bir arkadaşım beni kahve içmeye bir kafeye davet etti. Gittiğimiz kafede kadın ve erkeklerden oluşan kalabalık bir grup vardı. Kahvelerimizi içerken arkadaşım, kafenin dolu tarafını işaret ederek:

“Ya kekom, kim demiş bu memlekette fakirlik var?” dedi.

Fotoğrafın görünen yüzü öyleydi. Burada kahve olsun, su olsun fiyatlar normal kafelerin iki katıydı. Arkadaşıma memlekette bir avuç zenginin olduğunu, bunların da bir avucun serçe parmağı kadar az olduğunu anlatmaya çalıştım.

“Kim demiş fakirlik var?” sorusu aklıma takıldı.

İşsizliğin Türkiye ortalamasının üzerinde olduğu ve Türkiye’nin en çok yoksulunun yaşadığı Siverek’te, kafelerde para harcayan, babadan dededen zengin olmayan insanların buralardaki harcamalarının musluğu nereden akıyor?

Sizler de rastlamışsınızdır; elinde bir tabletle gezen ve rastgele insanlara kredi kartı veren görevliler var. Bunun cezasını maalesef bazen aile fertleri birlikte çekiyor.

Bu soru kafamda dolaşmaya başladı. Çok da araştırmama gerek kalmadan, lüks yaşam tutkusu olan, “Ne derler?” kaygısıyla marka giyinen insanların harcamalarının kaynağının, günümüzün tuzağı hâline gelen kredi kartları olduğunu anladım.

Bu arkadaşlar yeni edindikleri kız arkadaşlarına “zenginim, varlıklıyım” fotoğrafı göstermek, ekonomik olarak cennette olduklarını ispat etmek uğruna hiçbir gelirleri olmadığı hâlde taşıma suyla değirmenin çarkını döndürmeye çalışıyorlar.

Bu çark dönerken yalanın bin bir türlüsü havada uçuşuyor. Birçoğu, yalancının mumunun yatsıya kadar yandığının farkında bile değil.

Bu insanların geçici cennetleri, Alamut Kalesi’nde Hasan Sabbah’ın sahte cenneti gibi, eve gelen icra kâğıdıyla son buluyor.

Sizler de rastlamışsınızdır; elinde bir tabletle gezen ve rastgele insanlara kredi kartı veren görevliler var. Bunun cezasını maalesef bazen aile fertleri birlikte çekiyor.

Aklımın almadığı şey ise şu: Hiçbir geliri olmayan, gelirleri sorgulanmayan insanlara bankalar nasıl oluyor da şeker dağıtır gibi kredi kartı dağıtabiliyor?

Sonuç olarak; karşı cinse caka satmak için giyilen kaliteli marka giysilerin bedeli ağır oluyor. Sorumsuzca yapılan harcamaların cezasını bazen babalar ceketlerini satarak ödemek zorunda kalıyor.

Yerinde kullanmasını bilenler için kredi kartları, kötü arkadaştan daha iyi bir dosttur zor günlerde. Fakat çoğu gencimiz, hatta sadece gençler değil, birçok insanımız kredi kartındaki limiti babasının parasıymış gibi kullanıyor.

Psikolojik olarak nakit para vermediği için, karttaki harcamaların sonucunu düşünmeden tüketiyor. Kısacası teknolojiyi adam gibi kullanmayı beceremediğimiz gibi, insanca yaşamayı ve olduğumuz gibi görünmeyi de beceremiyoruz.

Bu beceriksizlik bizi de aile fertlerimizi de zora sokuyor.

Kafede gördüğümüz insanların birçoğu maaşlı olmasına rağmen kredi kartlarının ancak asgari tutarını ödeyebiliyor.

Hiçbir geliri olmayan insanlara sorduğumda:

“Abi, banka bana ne yapacak? Beni mi haciz edecek?” diyorlar.

Ben de onlara şunu söylüyorum:

“İsminizin hiç mi değeri yok?”

Bu haciz gelse, hiçbir mal varlığınız olmasa bile isminize haciz koyacak. Oysa insanın ismi tüm mal varlıklarının üstündedir. Hiçbir maddiyat insanın isminden daha değerli değildir.

Kapitalist düzenin kirlettiği en değerli varlık insanın ismidir.

Yani anlayacağınız; zengin olanlar bir avucun serçe parmağı kadardır. Gerisi ise Sivereklilerin dediği gibi:

“Ne elde var ne avuçta!…”

DİĞER YAZILARI VALLAHİ BU KADER DEĞİL!... 01-01-1970 03:00 SİVEREK BOŞALDI MI? 01-01-1970 03:00 HAYATA DAİR GRUBU HAYAT VERMEYE DEVAM EDİYOR 01-01-1970 03:00 "VALLAHİ HÜKÜMET KUMARCIDIR!" 01-01-1970 03:00 ENGELLİLERDEN NE HABER? 01-01-1970 03:00 İnsan önce kendine bakmalı! 01-01-1970 03:00 İşçiler neden Harran'laştırılıyor? 01-01-1970 03:00 KÜS ÖLMEK!.. 01-01-1970 03:00 Engelsiz Yaşam 01-01-1970 03:00 Siverek’te güçlü basın için örgütleniyoruz! 01-01-1970 03:00 Siverek’in Toprağı Var, Geleceği de Olmalı 01-01-1970 03:00 Biz Ne Zaman Adam Oluruz? 01-01-1970 03:00 NALBANT 01-01-1970 03:00 Bugün Engelliler Günüymüş… 01-01-1970 03:00 Siverek’in sorunları cilalama ile çözülmez 01-01-1970 03:00 FIRILDAK İKİ AYAKLI KARINCALAR 01-01-1970 03:00 Bu Zulüm Ne Zaman Bitecek?.. 01-01-1970 03:00 Zalim bir dünyada insan kalabilmek! 01-01-1970 03:00 Ambulans beklerken cenaze aracını ihmal etmeyin! 01-01-1970 03:00 Devletin xestehanesinden ne haber? 01-01-1970 03:00 Ben demiştim; Eviniz yanarken avluyu süpürmekten vazgeçin 01-01-1970 03:00 Koçali Aymaz'ın Sivereklilere veda gibi vasiyeti… 01-01-1970 03:00 SİZ HİÇ YALNIZ KALDINIZ MI? 01-01-1970 03:00 AKIL VE YÜREK MAHKEMESİ 01-01-1970 03:00 Neden ölümü seçiyorlar? 01-01-1970 03:00 SİVEREK’TE TARIM LİSESİ NEDEN YOK? 01-01-1970 03:00 ULUSLARARASI SİVEREK SEMPOZYUMUNUN ARDINDAN 01-01-1970 03:00 İŞTE BEN BÖYLEYİM… 01-01-1970 03:00 İKİ ÇIRTIK BİR ZILGIT KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN 01-01-1970 03:00 BARIŞ SADECE İSTEMEKLE OLMUYOR 01-01-1970 03:00 ESKİ MAHALLELİMLE BİR GÜN 01-01-1970 03:00 At, Avrat, Silah Ve Ali atı sattı avrat uğruna 01-01-1970 03:00 İÇİMDEN GELENİ YAZACAĞIM 01-01-1970 03:00 Hangi ara ve neden bu kadar ölü sevici olduk? 01-01-1970 03:00 NE KADAR ADAMIZ 01-01-1970 03:00 İT BİLE EMEKTEN ANLAR, İNSAN NEDEN ANLAMAZ 01-01-1970 03:00 SU HAYATTIR HAYAT KAYIP GİDİYOR GÖZLERİMİZİN ÖNÜNDE 01-01-1970 03:00 KIRILAN KALP ALÇI TUTAR MI KEKOM? 01-01-1970 03:00 BARIŞ SADECE İSTEMEKLE OLMUYOR 01-01-1970 03:00 SİZ İNTİHAR EDERKEN BAŞKASINI ÖLDÜRMEYİN!... 01-01-1970 03:00 KADERİN CİLVESİ Mİ ?... 01-01-1970 03:00 Ekonomik Kriz var mı? Yok mu? 01-01-1970 03:00 SOSYAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜNE ÇAĞIRIMDIR!.. 01-01-1970 03:00 SİVEREKLİ MERTTİR İNSANLIK KAZANACAK 01-01-1970 03:00 [ANNEMLE BİR ANIM 01-01-1970 03:00 YAZAR DOSTUM RIFAT MERTOĞLU'NA SEVGİLERİMLE ÖLÜMLÜ SEVDALARI SEVDİM BEN 01-01-1970 03:00 SENSİZ GEÇEN HER PAZAR 01-01-1970 03:00 SENSİZ GEÇEN HER PAZAR 01-01-1970 03:00 SİVEREK’TE YEREL BASININ DÜNÜ BU GÜNÜ… 01-01-1970 03:00 BAZEN DERTLERİNİZİ ÖLMÜŞLERE ANLATIN 01-01-1970 03:00 İÇİMİZDE ÖLEN BİRİLERİ VAR 01-01-1970 03:00 SİVEREKLİ MADENCİLER 01-01-1970 03:00 KÜÇÜK GELİNLER VE HUKUK 01-01-1970 03:00 YAYIN TARİHİ:2006--- YARIN BAYRAM. 01-01-1970 03:00 HER KES GİDECEK YA BİR ŞAFAK VAKTİ, YA DA GÜNEŞ BATARKEN 01-01-1970 03:00 BABANIZ HİÇ AÇLIKTAN AĞLADI MI? 01-01-1970 03:00 GENÇLİK BİZİM ESERİMİZ PEKİ BİZ KİMİZ? 01-01-1970 03:00 SİVEREK'İN YAZ GECELERİ YILDIZLARI YORGAN YAPTIM 01-01-1970 03:00 MAMEY BİYE FISTIK GETİR 01-01-1970 03:00 KADIN VE PAPATYA 01-01-1970 03:00 AĞITLAR BULUTLARI UTANDIRDI 01-01-1970 03:00 {ÇİLEKEŞ ANNELERİN GÜNÜ MÜ OLUR?) 01-01-1970 03:00 İŞTE BEN BÖYLEYİM… 01-01-1970 03:00 SU HAYATTIR HAYAT KAYIP GİDİYOR GÖZLERİMİZİN ÖNÜNDE 01-01-1970 03:00 ZENGİNLİK İÇİNDE YOKSULLUK YAŞIYORUZ 01-01-1970 03:00 SİVEREK DEPREME NE KADAR HAZIR? 01-01-1970 03:00 SİVEREKLİ ŞEYHO'NUN ACILARI ÖLÜNCE BİTTİ 01-01-1970 03:00 İNSAN BAZEN DARALIYOR 01-01-1970 03:00 SONUÇLARA SAYGI DUYMAK.. 01-01-1970 03:00 İNSANIMIZA NELER OLUYOR?, NEDEN İNTİHAR!.. 01-01-1970 03:00 BU KOVALAR BİZİ BOĞAR 01-01-1970 03:00 SEVGİLİYE MEKTUP VE 14 ŞUBAT YALANLARI 01-01-1970 03:00 SENDE HER KES GİBİSİN 01-01-1970 03:00 ÇÖPTE YAŞAMINI ARAYAN ADAM 01-01-1970 03:00 DEMİRCİLER ÇARŞISINDA (BİR YANIM HEP SÜRYANİ KALDI) 01-01-1970 03:00 İNSANLIĞA LAYIK OLMAK 01-01-1970 03:00 ÖLÜMLÜ SEVDALARI SEVDİM BEN 01-01-1970 03:00 SİVEREK'TE KLASİK DİLENCİLİK YERİNİ MODERN DİLENCİLİĞE BIRAKIYOR.. 01-01-1970 03:00 BU GÜNE KADAR DEFALARCA YAZDIK 01-01-1970 03:00 ENGELSİZ YAŞAMI ENGELLEYEN BİZLERİZ!.. 3 Aralık'ta şov yapanda Bizleriz 01-01-1970 03:00 BU GECE KENDİMDEN GÖÇÜYORUM 01-01-1970 03:00 SİVEREK'TE İŞ KAZALARI 01-01-1970 03:00 DEMİRCİ MEHMET "BİR ÇİÇEK KADAR OLAMADIK" 01-01-1970 03:00 YAŞLI ADAM VE ÇINAR YAPRAĞI 01-01-1970 03:00 AH… AH… BU EYLÜL AYLARI 01-01-1970 03:00 BU GÜN 12 EYLÜL BU GÜN ANNEM ÖLDÜ 01-01-1970 03:00 YÜREĞİME İYİ BAK KEKOM.. 01-01-1970 03:00 BEN GELDİM.... 01-01-1970 03:00 BEN GELDİM.... 01-01-1970 03:00 KEŞKE KARACADAĞDA SAĞIR VE DİLSİZ BİR ÇOBAN OLSAYDIM UYKUSUZ GECELERİM …. 01-01-1970 03:00 SİVEREK’TE YEREL BASININ DÜNÜ BU GÜNÜ… 01-01-1970 03:00 DOĞARKEN SİLAH EVLENİRKEN SİLAH ÖLÜRKEN YİNE SİLAH 01-01-1970 03:00 BABAM ÖLDÜĞÜNDE ÇOK SONRADAN AĞLADIM 01-01-1970 03:00 AJANS MÜHABİRLİĞİ YAPTIĞIM DÖNEMDE HATIRLADIKCA GÜLÜMSEDİĞİM YASANMIŞ BİR ANIM... 01-01-1970 03:00 KÜÇÜĞÜME MEKTUP.. 01-01-1970 03:00 HANGİ BAYRAMI KUTLAYACAĞIZ..? 01-01-1970 03:00 SİVEREK BİR SEVDA KENTİDİR 01-01-1970 03:00 ALO ACİL 112 YETİŞİN EŞEK DOĞURUYOR 01-01-1970 03:00 BİR MERMİYİ BİR KİTABA BİR ŞARJÖRÜ BİR FİDANA DEĞİŞEBİLİR MİYİZ? 01-01-1970 03:00 UNUTMAKTA FAŞİST BİR EYLEMDİR!. 01-01-1970 03:00 BAZEN GİTMEK GEREK 01-01-1970 03:00 SOL YANIM ACIYOR KARDEŞ 01-01-1970 03:00 EY SEVGİLİ GÜLÜMSE, YAŞAMANA BAK! 01-01-1970 03:00 Karadağ'da ciğerlerimiz yandı 01-01-1970 03:00 SİVEREK'TE TİCARET AHLAKI ÇÖKÜYOR MU? 01-01-1970 03:00 İNSAN VE TESTİ 01-01-1970 03:00 KUMAR BİR HASTALIK MI? KUMAR SONUCU YİTİRİLEN YAŞAMLAR 01-01-1970 03:00 24 TEMMUZ ÇALIŞAN GAZETECİLER GÜNÜ VE BASIN ÖZGÜRLÜĞÜ 01-01-1970 03:00 BAĞIMSIZ BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI VE TENEKECİ YAŞAR HİKÂYELERİ… 01-01-1970 03:00 ESKİ ÇEŞMELER VE SEVDALAR 01-01-1970 03:00 BABANIZ HİÇ AÇLIKTAN AĞLADI MI? BENİM BABAM AĞLADI 01-01-1970 03:00 BATIYOR GÜN… 01-01-1970 03:00 ÖYLESİNE BİR AŞK YAZISI 01-01-1970 03:00 ANIZI YAKMIYORUZ GELECEĞİMİZİ YAKIYORUZ! 01-01-1970 03:00 NEDEN BAĞIMSIZ BELEDİYE BAŞKAN ADAYI OLDUM? 01-01-1970 03:00 GALİBA BAZI KADINLARI KIZDIRDIK!... 01-01-1970 03:00 ANIZ YAKAN HER KİŞİ DOĞAYI DA YAKIYOR 01-01-1970 03:00 GEL ETME EYLEME GİTME!.. 01-01-1970 03:00 SICAK HAVALAR TRAFİK KAZALARINI ETKİLER Mİ? 01-01-1970 03:00 AKIL VE YÜREK MAHKEMESİ 01-01-1970 03:00 BABAMA MEKTUP 01-01-1970 03:00 MAMEY BİYE FISTIK GETİR 01-01-1970 03:00 AKREP VE UÇURTMA 01-01-1970 03:00 NE KADAR ADAMIZ 01-01-1970 03:00 GEL BUL BENİ… 01-01-1970 03:00 KADIN VE ADAM 01-01-1970 03:00 SEKİZ KÖŞELİ" ŞAPKALAR ARTIK NOSTALJİK 01-01-1970 03:00 BENİM İÇİN EN GÜZEL ANNELER GÜNÜ ARMAĞANI; BİR EKMEK 01-01-1970 03:00 BU GÜN DOĞUM GÜNÜYMÜŞ AF ET BENİ ANNEM 01-01-1970 03:00 Ben bu çarşıda büyüdüm 01-01-1970 03:00 KEDİLER Mİ? YOKSA İNSANLAR MI NANKÖR !.. 01-01-1970 03:00 SİZE CANINDAN CAN VERENLERDEN ÖZÜR DİLEMEK İÇİN GEÇ KALMAYIN 01-01-1970 03:00 İT BİLE EMEKTEN ANLAR, İNSAN NEDEN ANLAMAZ 01-01-1970 03:00 01-01-1970 03:00 BU GÜNDE AKŞAM OLDU 01-01-1970 03:00 SORANLARA İYİ DERSİN İYİ BİLSİNLER 01-01-1970 03:00 ZENGİNLİK İÇİNDE YOKSULLUK YAŞIYORUZ 01-01-1970 03:00 ONURLU BİR BABANIN YAŞAM MÜCADELESİ 01-01-1970 03:00 SİVEREKLİLER OLARAK EL ELE VERMEZSEK BU BÜROKRASİ CANAVARI YUTAR BİZİ 01-01-1970 03:00 ÇOCUKLUĞUMUN KÜÇELERİ İSİMLİ KİTABIMDAN BİR BÖLÜM 01-01-1970 03:00 BENİ ÜZENLER HEP OLACAK!... 01-01-1970 03:00 TAZİYE YEMEKLERİ VE 60 YILIK GAZETECİ MEHMET GÜYÜÇ USTANIN VASİYETİ 01-01-1970 03:00 SİVEREK'TE BİLİNÇLİ İNSAN VE BİLİNÇLİ YAŞAM 01-01-1970 03:00 TÖREDİR BU KARDAŞ GÖZYAŞI KANA KARIŞIR 01-01-1970 03:00 SEVEREK DAHA GÜZEL BİR SİVEREK 01-01-1970 03:00 GİTMEK, BAZEN ÖLÜMDÜR! 01-01-1970 03:00 SEVGİLİYE MEKTUP VE 14 ŞUBAT YALANLARI 01-01-1970 03:00 ŞEHİR İHANET ETMİYOR!.. 01-01-1970 03:00 BIRAKIP GİTMEK KOLAYMI? 01-01-1970 03:00 BEN SEVİLECEK ADAM DEĞİLİM! 01-01-1970 03:00 SİVEREKLİ AVCILARDAN RİCAMDIR TAVŞANLARI VURMAYALIM, KEKLİKLERE KIYMAYALIM!!!. 01-01-1970 03:00 RÜZGÂR BAZEN DAL, BAZENDE YÜREK KIRAR 01-01-1970 03:00 CEMAAT HELAL EDİYOR HELE BİR SORUN BEN HELAL EDİYOR MUYUM? 01-01-1970 03:00 SANA NİYE ÖYLE BAKTIM! 01-01-1970 03:00 İNSANIN KENDİNİ ANLATMASI ZOR... 01-01-1970 03:00 ÇÖPTE YAŞAMINI ARAYAN ADAM 01-01-1970 03:00 Demirciler Çarşısında (Bir Yanım Hep Süryani Kaldı) 01-01-1970 03:00 KAR YAĞIYORDU KÜÇELERE SEN YOKTUN!.. 01-01-1970 03:00 DÜŞLERİMİZ KIRILDI CAM BARDAKLARDA 01-01-1970 03:00 DEMEDİM Mİ? 01-01-1970 03:00 YENİ BİR YIL AMA DEGİŞEN HİÇ BİR ŞEY YOK... SİVEREK AYNI TAS AYNI HAMAM 01-01-1970 03:00 TARTICI ÇOCUĞUN DÜŞLERİ 01-01-1970 03:00 UNUTMAK İÇİN BİRAZ DELİ OLMAK GEREK 01-01-1970 03:00 AYLAR ÖNCE YAZMIŞTIM 01-01-1970 03:00 SİVEREK’TE KLASİK DİLENCİLİK YERİNİ MODERN DİLENCİLİĞE BIRAKIYOR.. 01-01-1970 03:00 ESKİ ÇEŞMELER VE SEVDALAR 01-01-1970 03:00 Siverekli küçük gelinlerin gözyaşları 01-01-1970 03:00 ENGELSİZ YAŞAMI ENGELLEYEN BİZLERİZ!..3 Aralık’ta şov yapanda Bizleriz 01-01-1970 03:00 ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENİ SİVEREKLİ KADINLARIN ZEHRA ABLASI 01-01-1970 03:00 BU GECE KENDİMDEN GÖÇÜYORUM 01-01-1970 03:00 DEMEDİM Mİ…? 01-01-1970 03:00 HERKES KENDİSİ KADAR SEVER 01-01-1970 03:00 HAYAT SEN NELER ÇEKTİRDİN BİZE ÖLÜM SANA YAKIŞMADI BACIM 01-01-1970 03:00 ŞİİR VE ŞAİR ŞİYAR BUZCU 01-01-1970 03:00 YALNIZLIK DEDİĞİN NE Kİ?.. 01-01-1970 03:00 ŞİYAR BUZCU'NUN GÜNEŞ SICAKLIĞINDA Kİ ŞİİRLERİ 01-01-1970 03:00 TUT Kİ ÖLMÜŞÜM BİR SİVEREK AKŞAMINDA 01-01-1970 03:00 DE GİT İŞİNE !... 01-01-1970 03:00 HOŞ BİR SİVEREK RÜYASI 01-01-1970 03:00 BİR ŞEY OLMAZ LO… DİYEREK ÖLÜMLERE SEYİRCİ KALDIK!.. 01-01-1970 03:00 SEVDİKLERİMİZİ KENDİ ELLERİMİZLE ÖLDÜRÜYORUZ 01-01-1970 03:00 DOKUNSAN…? 01-01-1970 03:00 "28 EYLÜL BİREYSEL SİLAHSIZLANMA GÜNÜ" BASIN AÇIKLAMASI 01-01-1970 03:00 ACILAR LİMANINDA HAYATA TUTUNMAK.. 01-01-1970 03:00 AYI NİYE JİLETLİYORSUN ?,,, (DEMİRCİ MEHMET İLE SOHBET) 01-01-1970 03:00 İYİ DEĞİLİM ANEY… 01-01-1970 03:00 CANLILAR İÇİN CANINI TEHLİKEYE ATANLAR 01-01-1970 03:00 UNUTMAKTA FAŞİST BİR EYLEMDİR!. 01-01-1970 03:00 ÇOCUKLUĞUMUN KÜÇELERİ İSİMLİ KİTABIMDAN BİR YAZI BAZEN GİTMEK GEREK 01-01-1970 03:00 EY SEVGİLİ GÜLÜMSE, YAŞAMANA BAK! 01-01-1970 03:00 KIRIK BİR BARDAKTAN SU İÇİLMEZ!.. 01-01-1970 03:00 DEDAŞ VE ÖLÜMCÜL SORUNLAR ATLAR ÖLÜNCE İNSANLAR AĞLAR MI.? 01-01-1970 03:00 YAZDIKTA NE OLDU?.. ÖLÜM HEP YOLLARDAYDI.. 01-01-1970 03:00 İNSAN VE TESTİ 01-01-1970 03:00 BİR İNSAN BABA OLMADAN BABALIĞI ANLAMAZ !.. BİR BABA BİR DONDURMA BİR ESKİMO 01-01-1970 03:00 SİVEREK’TE BASIN VE ABDULHAMİT’TEN BU YANA SANSÜR 01-01-1970 03:00 ESKİ ÇEŞMELER VE SEVDALAR 01-01-1970 03:00 ALLAH AŞKINA DUYUN BU ÖLÜM ÇIĞLIKLARINI 01-01-1970 03:00 AĞLANACAK HALİMİZE BİZİ GÜLDÜREN ADAM KEMAL SUNAL’I RAHMETLE ANIYORUZ 01-01-1970 03:00 KAPİTALİZMİN GERÇEK YÜZÜ, İNSANLIĞIN YÜZ KARASI 01-01-1970 03:00 ÖYLESİNE BİR AŞK YAZISI 01-01-1970 03:00 ANIZ YAKAN HER KİŞİ DOĞAYI DA YAKIYOR 01-01-1970 03:00 ELDE BAYRAM BİZDE HÜZÜN VAR 01-01-1970 03:00 KİM O…. 01-01-1970 03:00 KURTULUŞUMUZ KÖYLÜLERİN ELLERİNDE (2) 01-01-1970 03:00 MAMEY BİYE FISTIK GETİR 01-01-1970 03:00 KURTULUŞUMUZ KÖYLÜLERİN ELLERİNDE (1) 01-01-1970 03:00 NAZIM HİKMET’İN ANISINA 01-01-1970 03:00 BİR SABAH BAKACAKSIN Kİ BİRTANEM… 01-01-1970 03:00 ÖLÜM BİR ADINDA GEÇİCİ AYRILIK OLSUN 01-01-1970 03:00 ŞAİR AHMED ARİF.. TARİHİ DUT AĞACI VE SEKİZ KÖŞELİ ŞAPKASIYLA YAŞLI BİR SİVEREKLİ 01-01-1970 03:00 KADIN VE PAPATYA 01-01-1970 03:00 ÖLÜMÜN BİR DİĞER ADI YOKSULLUK YA DA SOMA OLDU 01-01-1970 03:00 HER ANNE ANNELİĞİ HAK EDER Mİ? 01-01-1970 03:00 BEN VE ÇOCUKLAR 01-01-1970 03:00 ÇOCUK GELİNLER ve DAMATLAR 01-01-1970 03:00 ÖĞRETMEN, YAZAR RIFAT MERTOĞLU’NA MEKTUP 01-01-1970 03:00 DEDEM URFAYA KÜSMÜŞ MEZARINDA RAHAT DEĞİL 01-01-1970 03:00 BAZEN DARALIYOR İNSAN 01-01-1970 03:00 Ben anlatım ağaç dinledi 01-01-1970 03:00 MEZARLIK HALLERİM 01-01-1970 03:00 Bemirciler çarşısında (bir yanım hep süryani kaldı) 01-01-1970 03:00 ÖLÜM KOKUYOR KARANFİL SOKAK… 01-01-1970 03:00 SİVEREK'İN ŞEKER İNSANLARI 01-01-1970 03:00 TÖREDİR BU KARDAŞ GÖZYAŞI KANA KARIŞIR 01-01-1970 03:00 ÜZERİNE YEMİN EDİYORUM BEN SENİ HALA SEVİYORUM… 01-01-1970 03:00 ÇOCUKLUĞUMUN KÜÇELERİ KİTABI İÇİN NE DEDİLER…. 01-01-1970 03:00 hani ayrılsak ölecektik..! Ne de çok yalancıymışız 01-01-1970 03:00 SURİYELİ GENÇLERE DUYULAN ÖFKE 01-01-1970 03:00 KIRILAN KALP ALÇI TUTAR MI KEKOM? 01-01-1970 03:00 TAZİYEDE YEMEK GELENEĞİ KALKSIN MI? 01-01-1970 03:00 YAĞMAZSA YAĞMURLAR SEVDALAR ÖLÜR!.. 01-01-1970 03:00 SİVEREK'TE ÖRNEK BİR EĞİTİM MÜCADELESİ VE ÇOBAN DILONUN ÇOCUKLARI 01-01-1970 03:00 KARACADAĞ'DA HALAY ÇEKMENİN MÜJDESİNİ BAŞKAN NİHAT ÇİFTÇİ VERDİ 01-01-1970 03:00 İNSANIN KENDİNİ ANLATMASI ZORDUR 01-01-1970 03:00 KARACADAĞ’DA HALAY ÇEKMEK 01-01-1970 03:00 SİVEREK HALKINA ÇAĞIRIMIZDIR YEREL GAZETELERİMİZE SAHİP ÇIKALIM… 01-01-1970 03:00 10 OCAK ÇALIŞAN GAZETECİLER GÜNÜ 01-01-1970 03:00 BU NE GÜZEL MEMLEKET BÖYLE 2012 YILINDA GÖRDÜĞÜM RÜYAMI GÖRME UMUDUMU 2017 SAKLADIM 01-01-1970 03:00 HALİMİZ BU HAL OLDUKÇA HER YIL DAHA KÖTÜ OLACAK 01-01-1970 03:00 KEŞKE DAĞLARDA BİR ÇOBAN OLSAYDIM!.. 01-01-1970 03:00 Siverekliler neden çöpe ekmek atar? 01-01-1970 03:00 Kadına Şiddete Karşı Dayanışma Günü! 01-01-1970 03:00